W ramach prac nad komponentem kolejowym Centralnego Portu Komunikacyjnego, firma BBF sp. z o.o. przygotowuje Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe dla budowy linii kolejowej Żarów -Świdnica - Wałbrzych - granica Państwa. Wstępne warianty przebiegu oraz informacje o pierwszej turze konsultacji społecznych można znaleźć tutaj. W odniesieniu do przedstawionych wstępnych koncepcji trasowania Instytut zgłosił konieczność przeprowadzenia linii 268 w obrębie północnych dzielnic Wałbrzycha tradycyjnym korytarzem linii 274 i 291 (ob. 869), dla umożliwienia zatrzymań pociągów w obrębie obecnej stacji Wałbrzych Szczawienko. Rozwiązanie takie jest niezbędne dla utrzymania właściwego poziomu konkurencyjności pasażerskiego transportu kolejowego w regionie - poprzez stworzenie w Wałbrzychu jednego, zintegrowanego węzła przesiadkowego obsługującego odjazdy wszystkich pociągów w kierunku Wrocławia, kursujących zarówno tradycyjnie (linią 274), jak i nowoprojektowaną trasą przez Świdnicę (linią 268). Spotkania konsultacyjne potrwają do 30 września br. Uwagi można przesyłać do BBF również drogą mailową lub listowną. |