Opracowanie zawiera wyniki trzeciego etapu prac nad Planem rozwoju infrastruktury transportowej w województwie dolnośląskim z perspektywą do 2030, w skrócie zwanym Planem inwestycji transportowych. Jest to analiza i diagnoza stanu infrastruktury transportowej w regionie - kolejowej, drogowej i rowerowej. Opracowanie nie zawiera oceny stanu transportu wodnego i lotniczego, ze względu na niepraktykowanie wykorzystania tych rodzajów transportu w ruchu regionalnym. Mimo to, opracowanie odwołuje się jednak do stanu ich infrastruktury przy wskazywaniu powiązań międzygałęziowych. Rozdział 1 opisuje stan kolei - systemu transportu predestynowego do pełnienia wiodącej roli w województwie ze względu na masowość przewozów oraz znikomy wpływ na środowisko naturalne. Rozdział 2 przedstawia przegląd infrastruktury drogowej, która powinna pełnić rolę uzupełniającą - umożliwiać transport pasażerski i towarowy przede wszystkim w relacjach, które nie są obsługiwane przez kolej. Trzeci rozdział omawia przyszłą sieć powiązań rowerowych w regionie, ujmowanych zarówno w odniesieniu do dojazdów codziennych, jak i połączeń turystycznych. W przypadku diagnozy każdego z trzech systemów, omówienie sytuacji dokonywane jest w trzynastu podrozdziałach, kolejno zawierających: omówienie kształtu sieci, charakterystykę sieci wojewódzkiej, parametry konstrukcyjne i obecny stan techniczny sieci, analizę bezpieczeństwa ruchu, analizę dostępności danego rodzaju transportu, zmiany w natężeniu ruchu w latach 2015-2020, analizę ruchu osobowego (obciążenie ruchem, transport publiczny, miejsca obsługi podróżnych), analizę ruchu towarowego (obciążenie ruchem, punkty dostępu do sieci) oraz dostosowanie systemu do paliw ekologicznych. Omówienie każdego z systemów zamykają trzy podrozdziały dotyczące inwestycji. Zestawione są inwestycje trwające oraz przyszłe inwestycje zaplanowane z poziomu krajowego. Ostatnim krokiem jest przedstawienie listy zidentyfikowanych na podstawie diagnozy potrzeb inwestycyjnych. Prezentowane opracowanie znajduje się na etapie projektu - oczekujemy uwag w stosunku do jego treści, a także uzupełnień do listy potrzeb inwestycyjnych (prosimy o nadsyłanie uwag wraz z uzasadnieniem do 3 kwietnia 2022 r.). |
Diagnoza stanu sieci transportowej (projekt)
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt na stronie Kontakt