Aktualnie zarządzanie projektami wygląda zupełnie inaczej niż miało to miejsce 10 lat temu. Biurokracja starego typu nie jest efektywna i nie spowoduje, iż cały system zacznie działać w odpowiedni sposób. Trzeba przedefiniować stare systemy zarządzania – mówił Charles Landry w trakcie swojego wykładu "Innowacje i kreatywność w zarządzaniu miastami" podczas międzynarodowego kongresu „Od miast w kryzysie do miast zrównoważonych”, który odbył się 2 grudnia 2013 roku we Wrocławiu. Podstawowym zasobem miast są ich mieszkańcy. Ludzka inteligencja, pragnienia, motywacje, wyobraźnia i kreatywność stają się ważniejsze od lokalizacji, bogactw naturalnych i dostępu do rynku. O przyszłym sukcesie miasta zadecyduje kreatywność jego mieszkańców i władz.
Charles Landry jest światowej sławy autorytetem w dziedzinie wykorzystania wyobraźni i kreatywności w polityce miejskiej. Od wielu lat współpracuje z lokalnymi decydentami i liderami w celu zwiększenia potencjału miast poprzez wyzwalanie inwencji i kreatywnego myślenia jego mieszkańców. Wraz z Jonathanem Hyamsem zaprojektował Creative City Index, narzędzie które mierzy, analizuje i ocenia innowacyjny puls miasta i jego zdolności do przystosowania się do radykalnych globalnych zmian.
"Kreatywne miasto" to kolejna pozycja wydana w ramach serii Narodowego Centrum Kultury pt. "Kultura się liczy", której celem jest zwiększenie świadomości społecznej na temat znaczenia kultury i jej prorozwojowego potencjału w różnych segmentach życia społecznego, w tym również w gospodarce. Choć pierwsze wydanie książki Charlesa Landry’ego ukazało się w 2000 roku, to zdążyła już ona uzyskać status pozycji klasycznej. Wskazała kierunek myślenia o mieście i kreatywności, który później zyskał niezwykłą popularność za sprawą "Narodzin klasy kreatywnej" Richarda Floridy. Dodatkowo książka zawiera "zestaw narzędzi dla miejskich innowatorów", czyli zbiór konkretnych wskazówek dotyczących sposobu planowania rozwoju miasta.
Autor w swym dziele przedstawia koncepcję Kreatywnego Miasta. Miejsca, w którym architektura zachwyca innowacyjnymi rozwiązaniami, centra handlowe pełnią funkcję rozrywkową i kulturotwórczą, a transport miejski jest przyjazny użytkownikom. Szereg przykładów i odniesień do rzeczywistości czyni z książki Landry’ego publikację niezwykle rzetelną. Opisane miasta dowodzą pomysłowości ich mieszkańców, którzy niejednokrotnie potrafili uwolnić potencjał z niczym niewyróżniających się prowincjonalnych miasteczek i sprawić, że poznał je cały świat. Autor bazuje na odniesieniach do faktów i m.in. stara się wskazać nowe sposoby myślenia o funkcjonowaniu miast, analizuje ich aktywa i możliwości rozwoju oraz unaocznia jak dużą rolę w rozwoju ludzi pełni dziedzictwo kulturowe, a także sugeruje jakimi cechami powinni odznaczać się przywódcy miast.