Wrocławski Węzeł Kolejowy stanowi połączenie 11 kierunków wylotowych z aglomeracji. W ruchu pasażerskim obecnie wszystkie linie zbiegają się na dworcu Głównym. Przewozy ładunków prowadzone są obwodnicą, łączącą duże stacje towarowe na Gądowie i Brochowie. Cały układ obarczony jest poważnymi ograniczeniami przepustowości, zwłaszcza na trzytorowej estakadzie stanowiącej zachodnie podejście do stacji Wrocław Główny. W 2019 roku narodowy zarządca infrastruktury kolejowej - PKP PLK S.A. - podpisał umowy na studia wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego, wraz z analizą połączenia przez lotnisko, przywrócenia ruchu na dworcu Świebodzkim, a także podłączenia nowej linii dużych prędkości w kierunku Warszawy. Artykuł zamieszczony w numerze 10/2019 miesięcznika TTS Technika Transportu Szynowego przedstawia historyczne i ruchowe uwarunkowania funkcjonowania węzła. Omawia istniejące ograniczenia przepustowości, wskazując możliwe kierunki rozwiązań i podkreślając konieczność uwzględnienia potrzeb przewoźników pasażerskich i towarowych oraz organizatorów przewozów. |
|
Kierunki rozwoju Wrocławskiego Węzła Kolejowego (2019)
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt na stronie Kontakt