Dolnośląska Cyklostrada, o łącznej długości 2284 km, to 11 długodystansowych rowerowych tras głównych (2007 km, bez wariantów i odcinków dublujących) oraz 277 km tras prowadzonych po nieczynnych liniach kolejowych (trasy „kolej na rowery”). Uchwalony dokument (w dniu 19.10.2021r.) wskazujący docelowy przebieg tras głównych będzie podstawą do realizacji strategicznego projektu województwa. Za jego koordynację i wdrożenie odpowiedzialny jest Samorząd Województwa Dolnośląskiego. Przy realizacji inwestycji będą współpracować również lokalne samorządy oraz zarządcy poszczególnych terenów. Budowa szkieletu rowerowych tras głównych, wzorem Małopolski i Zachodniego Pomorza, stworzy nową ofertę turystyczną i rekreacyjną, dzięki powiązaniu miejsc atrakcyjnych turystycznie na Dolnym Śląsku z głównymi ośrodkami osadniczymi. Trasy staną się też elementem systemu transportu zeroemisyjnego w województwie poprzez dowiązanie do rozwijanej sieci stacji kolejowych – podniesie to efektywność i użyteczność inwestycji. Uchwalona Koncepcja, oprócz zdefiniowania siatki tras głównych, określa również: podsystem tras rowerowych wytyczonych po nieczynnych i nieprzeznaczonych do reaktywacji liniach kolejowych („kolej na rowery”), sposób wdrażania projektu, priorytety realizacyjne (EuroVelo 9 i Blue Velo), czy system numeracji tras rowerowych na Dolnym Śląsku. Graficzne przedstawienie Koncepcji można znaleźć na stronach: |
Dolnośląska Cyklostrada (2021)
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt na stronie Kontakt