W dniu 30 listopada rozpoczęły się konsultacje społeczne strategicznego studium lokalizacyjnego Centralnego Portu Komunikacyjnego. W ramach budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego i towarzyszących mu nowych linii kolejowych, na Dolnym Śląsku pierwotnie przewidywano budowę trzech nowych odcinków w ciągu szprychy nr 9:
Przeprowadzone analizy wykazały jednak celowość korekty tych założeń. Na odcinku CPK - Wrocław, ze względu na znaczny zakres modernizacji linii kolejowej 181, wcześniej zakładanej dla realizacji połączenia Wieruszów - Poniatowice, za zasadną uznano modyfikację przebiegu linii 87 (Sieradz Północny - Wieruszów) i linii 86 poprzez połączenie ich w jeden ciąg, tworzący nowy przebieg, równoległy do dotychczasowej linii 181. Na odcinku Wrocław - Świdnica, ze względu na znaczny ruch pociągów towarowych na linii 137, która miała stanowić łącznik pomiędzy liniami 267 i 268 na odcinku Bolesławice Świdnickie - Świdnica Miasto, założono budowę nowej linii na całym odcinku Żarów - Świdnica Miasto. Analogicznie, na odcinku Sędzisław - granica państwa, z powodu koniecznego dużego zakresu modernizacji linii 299 i 298 (Sędzisław - Kamienna Góra - Lubawka granica), zaproponowano budowę nowego odcinka linii 268 do samej granicy z Czechami. Konsultacje zaplanowano do 31 grudnia 2020 r. Wszelkie informacje znaleźć można na stronie konsultacji CPK. |